sinds 2001

naar overzicht

Drukwerk verdwijnt nooit!

Laatst werd ik gebeld door een klant die zei dat ze een nieuwe brochure wilde laten maken. Ze zei erbij dat het misschien heel raar is dat ze nog een brochure wil, maar enkele mensen binnen het bedrijf laten graag iets achter als ze bij een klant of relatie zijn geweest. Ik zei haar dat het zeker geen ongewone vraag is en dat wij nog steeds veel gedrukte communicatiemiddelen maken.

Opvallen

In een tijd waarin steeds meer geautomatiseerd en gedigitaliseerd wordt, wordt weleens beweerd dat drukwerk verdwijnt. Maar dat is onzin. De helft van de werkzaamheden bij B-more bestaat nog steeds uit het ontwerpen en opmaken van drukwerk.
En dat is niet vreemd. Zo hecht ik nog steeds waarde aan analoge dingen zoals een papieren krant of tijdschrift, een mooi vormgegeven boek of een bijzonder visitekaartje. En ik ben niet de enige. 

Wie is niet blij verrast als je met je verjaardag een handgeschreven verjaardagskaart van die attente vriend in de brievenbus vindt? Dat valt toch veel meer op dan die tientallen (of honderden) berichtjes via whatsapp, Facebook, LinkedIn of e-mail. Iemand heeft echt de moeite gedaan om een kaart te kopen, een berichtje te schrijven en naar de brievenbus te lopen. Daarom hebben wij met het 15-jarige bestaan van B-more weer een serie zelf ontworpen ansichtkaarten cadeau gedaan aan onze relaties. Daarmee kunnen ze anderen verrassen of zichzelf weer even onder de aandacht brengen bij die (potentiële) klant.

jubileumkaarten B-more

Drukwerk wordt minder snel aan de kant geschoven. Het is fysiek aanwezig en valt daardoor meer op dan een mailtje in de toch al overvolle mailbox of een pdf die je in een map bewaart, waarna je het nooit meer terugvindt omdat je vergeet in welke map je het hebt gestopt. En drukwerk prikkelt de zintuigen doordat je het niet alleen kunt zien, maar ook kunt voelen en ruiken.

Luxe product

Neemt niet weg dat we bij B-more veel digitale communicatiemiddelen maken zoals bijvoorbeeld websites, PowerPointpresentaties en digitale formulieren. Maar het aandeel drukwerk is nog steeds aanzienlijk met visitekaartjes, jaarverslagen, folders en posters. Niet iedere doelgroep is namelijk goed te bereiken via de digitale wegen.
Daarnaast speelt mee dat drukwerk weer meer waarde heeft gekregen. Het wordt steeds meer gezien als een luxe product. Ook worden er vaker luxe druktechnieken gebruikt om zo een extra bijzonder product te maken.

Drukwerk gemaakt door B-more

Ontwikkelingen drukwerk

Drukwerk is in de loop van de jaren verder ontwikkeld. Papier en inkten zijn steeds milieuvriendelijker. Met Printing on demand ga je pas drukken op het moment dat je het nodig hebt. Daardoor kun je kleinere oplages drukken en zit je niet met enorme voorraden. En ook het personaliseren van drukwerk is niet meer weg te denken. 

Een combinatie van drukwerk en digitale uitingen komt steeds meer voor. Je kent vast wel de QR codes op drukwerk die je leiden naar een website of een filmpje laten zien. Maar ook augmented reality kan een extra laag toevoegen aan je drukwerk.

Er zijn dus genoeg redenen om drukwerk niet de rug toe te keren. Wil je weten wat de mogelijkheden zijn, bel of mail mij dan eens.

Brigitte
ontwerper

naar overzicht

Wil je je bedrijf laten groeien?

Een nieuwe markt aanboren? Of meer naamsbekendheid? Maak een afspraak voor een gratis telefonisch huisstijlgesprek en drie kwartier lang hebben we het over jouw huisstijluitdaging. Hierna kunnen wij zeggen of we er wat mee kunnen.

Droom je van een eigen bedrijf?

En wil je een huisstijl die echt bij je bedrijf past? Niet dertien-in-een-dozijn, maar uniek en onderscheidend? Maak dan een afspraak voor een gratis telefonisch huisstijlgesprek van 45 minuten en ontdek hoe wij je daarmee kunnen helpen.