sinds 2001

Wat komt er kijken bij een nieuwe huisstijl? 

Je begint pas met ondernemen. Of je bent toe aan een frisse start. Andere branche, andere bedrijfsnaam. Dat zijn de momenten dat je aan een nieuwe huisstijl denkt. En dus aan een huisstijlspecialist. Want een nieuwe huisstijl is meer dan een mooi logo en je lievelingskleur. Een goede huisstijl zegt iets over jou en je bedrijf. Iets wat jouw doelgroep aanspreekt. Het is de jas die je aantrekt en waarmee je naar buiten treedt. Het imago waarmee je klanten aan je bedrijf bindt. Dus je wilt opvallen. En herkend worden. Denk daarom goed na over wat je wilt uitstralen. Dat begint al voordat wij je huisstijl ontwerpen. Ben je er klaar voor?

De basis

Begin bij het begin: denk na over een goede bedrijfsnaam en leg hem vast. Beschrijf wat je gaat doen en voor wie. Beschrijf ook hoe je dat gaat doen. Wat maakt jou anders dan je soortgenoten? Eerst dat helder krijgen, dan gaan we nadenken over welke uitstraling daarbij past. Wil je trendy zijn of juist klassiek? Richt je je op Jan Modaal of juist op de happy few? Ben je van de flowerpower of juist van jasje-dasje? Ben je speels, direct, formeel, betrouwbaar, creatief? Hoe meer details, hoe completer het beeld.  

De ontwerpfase

Duidelijk wie je als bedrijf bent en hoe je gezien wilt worden? Dan kan B-more aan de slag. Brigitte ontwerpt je logo en zoekt je huisstijlkleuren en -elementen bij elkaar. Heb je een slogan of pay-off dan neemt ze die mee in haar ontwerp. Nog niet? Dan denken we met je mee. Ook over de communicatiemiddelen die je nodig hebt trouwens. 

De uitvoering

Alles staat op papier. Je bent klaar om de markt te veroveren. Nog één stap: van ontwerp naar uitvoering. Wat heb je allemaal nodig? Je eigen visitekaartje en een website om te beginnen. En verder: (digitaal) briefpapier en een paar templates om mee te werken. Misschien wil je gelijk uitpakken met autobelettering en bedrukte kopjes. Wij zorgen ervoor dat dat ook allemaal kan met jouw huisstijl. Dat je er niet achteraf achter komt dat je logo toch niet zo mooi uitkomt op porselein, om maar wat te noemen. Daar hebben wij van tevoren al over nagedacht. 

Dit komt er allemaal kijken bij je nieuwe huisstijl

  • Een logo: het centrale element van je huisstijl. 
  • Kleuren: die iets zeggen over hoe jij in de markt staat. 
  • Lettertype: voor de juiste samenhang. Mag wel een keer iets anders zijn dan Calibri of Verdana. 
  • Richtlijnen: over hoe je je huisstijl effectief en consequent inzet. 
  • Middelen: online en offline. Van website tot PowerPoint en van visitekaartje tot rollup banner.
  • Huisstijlbewaking: wat met zorg tot stand komt, houden we met zorg overeind. 

Download ons stappenplan met checklist voor het volledige overzicht.

Download checklist

Ben jij toe aan een nieuwe huisstijl of een restyling? Check het zelf met ons handige stroomschema.

“Ben meer dan u er zelf van kunt maken... bel B-more! Brigitte en Nancy weten hoe u en ik goed voor de dag komen. En ja... ze weten het beter :-)”

Wat we maken

Wil je je bedrijf laten groeien?

Een nieuwe markt aanboren? Of meer naamsbekendheid? Maak een afspraak voor een gratis telefonisch huisstijlgesprek en drie kwartier lang hebben we het over jouw huisstijluitdaging. Hierna kunnen wij zeggen of we er wat mee kunnen.

Droom je van een eigen bedrijf?

En wil je een huisstijl die echt bij je bedrijf past? Niet dertien-in-een-dozijn, maar uniek en onderscheidend? Maak dan een afspraak voor een gratis telefonisch huisstijlgesprek van 45 minuten en ontdek hoe wij je daarmee kunnen helpen.