Wat komt er kijken bij een nieuwe huisstijl?
Je begint pas met ondernemen. Of je bent toe aan een frisse start. Andere branche, andere bedrijfsnaam. Dat zijn de momenten dat je aan een nieuwe huisstijl denkt. En dus aan een huisstijlspecialist. Want een nieuwe huisstijl is meer dan een mooi logo en je lievelingskleur. Een goede huisstijl zegt iets over jou en je bedrijf. Iets wat jouw doelgroep aanspreekt. Het is de jas die je aantrekt en waarmee je naar buiten treedt. Het imago waarmee je klanten aan je bedrijf bindt. Dus je wilt opvallen. En herkend worden. Denk daarom goed na over wat je wilt uitstralen. Dat begint al voordat wij je huisstijl ontwerpen. Ben je er klaar voor?
De basis
Begin bij het begin: denk na over een goede bedrijfsnaam en leg hem vast. Beschrijf wat je gaat doen en voor wie. Beschrijf ook hoe je dat gaat doen. Wat maakt jou anders dan je soortgenoten? Eerst dat helder krijgen, dan gaan we nadenken over welke uitstraling daarbij past. Wil je trendy zijn of juist klassiek? Richt je je op Jan Modaal of juist op de happy few? Ben je van de flowerpower of juist van jasje-dasje? Ben je speels, direct, formeel, betrouwbaar, creatief? Hoe meer details, hoe completer het beeld.